We geven toe; nu we 40 werden, hadden we midlife-gewijs, wel dat bekende gevoel ‘past dat kleedje nog wel bij ons?’. De website was al enkele decennia niet meer vernieuwd.
Vandaag stellen wij met trots ons nieuwe logo en de nieuwe website voor. Speciaal vandaag; 21 maart; Internationale Down Dag, de dag die door de VN is uitgeroepen tot een dag van gelijkheid in een inclusieve samenleving. Een dag die we zijn gaan koesteren.
Het nieuwe logo is ontworpen door enkele spelers van Theater Stap én culd, een Turnhouts communicatiebureau. We kozen voor een logo dat past bij wie wij vinden dat we zijn: creatief, een beetje anders, speels maar niet kinderachtig, eigengereid; moedig stappend naar God weet waar. Het beeldend atelier van Theater Stap ging aan de slag met tekeningen en collages en culd stuurde ons bij vanuit hun marketing-kennis.
De nieuwe website verzamelt, zoals voorheen, een schat aan informatie: over voorstellingen, onze werking, dagcentrum kasteel, de spelers, over onze geschiedenis,… Een uitdaging voor het team van culd om dat alles overzichtelijk een plaats te geven en extra aandacht te geven aan de zaken die wij belangrijk vinden.
In de eerste plaats zijn dat de acteurs en actrices van Theater Stap.
Nothing about us without us
Theater Stap ontstond in 1985; toen teater nog zonder h werd geschreven en akteur met een k. Sinds die tijd is er veel veranderd. De ‘gehandicapten’ van toen zijn nu ‘mensen met een beperking’. Binnen de werking van Theater Stap zijn de acteurs altijd als individu en acteur gezien. We willen dat de buitenwereld verder kijkt dan de beperking.
Naast de inbreng van de Stappers in het ontwerp van het logo, vonden we het belangrijk dat de acteurs van Theater Stap degelijk voorgesteld werden op de nieuwe website. Hun carrière wordt uitgebreid in beeld gebracht en we maakten, samen met hen, een korte CV op.